Het toneel verandert in een kleurrijke en uitnodigende omgeving waar zitplaatsen zijn opgesteld voor het publiek: ouders, leraren, de directie, oma’s, opa’s, broers en zussen. Op het podium staan de leerlingen in een halve cirkel, klaar om een speciale voorstelling te geven.

Verteller: (stem klinkt over de luidsprekers) Welkom bij de bonusact van “Ubuntu Kids: Leer Over Liefde, Samenwerking en Zorg voor Elkaar”. In deze act gaan we onze ketting van verbondenheid uitbreiden naar onze gemeenschap en delen we de waarden die we hebben geleerd.

Het publiek applaudisseert terwijl de leerlingen zich opstellen.

Lisa: (met oprechte glimlach) Beste ouders, leraren, directie, oma’s, opa’s, broers en zussen, jullie maken allemaal deel uit van onze Ubuntu-familie. Vandaag willen we jullie betrekken bij ons verhaal en onze reis door de kernwaarden van Ubuntu Kids.

De leerlingen nemen plaats op het podium en beginnen een interactieve voorstelling waarin het publiek wordt betrokken.

Verteller: Gedurende ons avontuur hebben we geleerd over liefde, samenwerking, diversiteit en het verspreiden van geluk. Nu is het tijd om deze waarden in praktijk te brengen en onze gemeenschap te verbinden.

Het publiek wordt uitgenodigd om deel te nemen aan korte interactieve activiteiten die de kernwaarden illustreren.

Verteller: Laten we beginnen met een oefening in samenwerking. Ik nodig iedereen uit om hand in hand te gaan staan en zo een symbolische cirkel van verbondenheid te vormen.

Het publiek volgt de instructies op en vormt een cirkel van handen.

Lisa: (lachend) Prachtig! Deze cirkel laat zien hoe we allemaal met elkaar verbonden zijn, net zoals de schakels in onze ketting.

Verteller: Nu gaan we de waarde van vriendelijkheid ervaren. Laten we allemaal iemand begroeten met een glimlach en een vriendelijk woord.

Het publiek begroet elkaar met glimlachen en vriendelijke woorden.

Emma: (naar een lid van het publiek) Hallo! Het is geweldig om je hier te zien!

Verteller: Fantastisch! Elke glimlach die we delen, verspreidt positiviteit zoals een kettingreactie.

Lisa: En laten we nu onze waardering tonen voor diversiteit. Laten we iemand uit het publiek vragen om te vertellen over een unieke traditie of gewoonte die ze koesteren.

Een lid van het publiek deelt een persoonlijk verhaal over hun traditie.

Sam: (oprecht) Dank je wel dat je dit met ons hebt gedeeld. Het toont hoe onze diversiteit ons sterker maakt.

Verteller: We hebben liefde, samenwerking, vriendelijkheid en diversiteit ervaren. Nu is het tijd om onze gemeenschap te verbinden in een gezamenlijke actie.

De leerlingen en het publiek staan op en vormen een grote cirkel van verbondenheid.

Lisa: (met enthousiasme) We vormen samen een ketting van verbondenheid die onze gemeenschap omvat. Laten we deze verbondenheid uitstralen naar anderen en samen een positieve impact hebben.

De leerlingen en het publiek vormen een cirkel en houden elkaars handen vast.

Verteller: We sluiten af met een gezamenlijke gedachte: door verbonden te zijn en onze waarden te delen, kunnen we een ketting van liefde en positiviteit creëren die verder reikt dan we ons kunnen voorstellen.

De leerlingen en het publiek sluiten af met een gezamenlijke glimlach en applaus, terwijl ze zich realiseren dat ze allemaal een belangrijke schakel zijn in de ketting van verbondenheid.

Het bonusact eindigt en het gordijn sluit terwijl het publiek en de leerlingen de betekenis van Ubuntu en verbondenheid vieren.