Decor en Setting:
Het toneel is versierd met kleurrijke en vrolijke elementen die een positieve sfeer creëren. Er kunnen achtergronden zijn met zonneschijn, regenbogen en bloemen om het gevoel van vreugde en geluk te versterken.

Personages:

  • Emma: De gids die de leerlingen inspireert om liefde en geluk te verspreiden.
  • Liam: De mede-gids die samen met Emma de leerlingen begeleidt.

Actie:

  1. Het toneel opent met leerlingen die elkaar vrolijk begroeten en glimlachen.
  2. Emma en Liam verschijnen op het toneel en benadrukken het belang van liefde en geluk in het leven van anderen.
  3. Leerlingen voeren korte scènes op waarin ze situaties uitbeelden waarin ze vriendelijkheid tonen, zoals het helpen van een medeleerling met zware tassen of het troosten van een verdrietige vriend.
  4. Er wordt een interactieve scène getoond waarin leerlingen elkaar letterlijk glimlachen en begroeten, wat de positieve energie en vreugde in de zaal vergroot.
  5. Emma en Liam delen enkele verhalen over mensen die met kleine daden van vriendelijkheid en liefde het leven van anderen hebben veranderd.
  6. Leerlingen worden uitgenodigd om na te denken over hoe ze positieve energie kunnen verspreiden in hun dagelijks leven, en om kleine acties van vriendelijkheid te bedenken.

Doel:
Het doel van deze act is om de leerlingen te inspireren om liefde en geluk te verspreiden in hun omgeving. Het benadrukt het positieve effect van vriendelijkheid en de vreugde die voortkomt uit het maken van anderen gelukkig.

Boodschap:
De boodschap van deze act is dat liefde en geluk besmettelijk zijn, en dat het verspreiden van vriendelijkheid een krachtige manier is om positieve verandering te creëren. Het benadrukt dat zelfs kleine daden van vriendelijkheid een kettingreactie van positiviteit kunnen veroorzaken en bijdragen aan het creëren van een warme en liefdevolle omgeving.