Act 3: Elkaar Aanvullen: Samen Stralen als Een Team
Het toneel verandert en toont een scène waarin leerlingen samenwerken aan een groot kunstproject. Er zijn verschillende stations met materialen en gereedschappen. Lisa staat in het midden en kijkt met trots naar de leerlingen.
Lisa: (met een warme glimlach) Welkom bij het laatste deel van Hoofdstuk 4 van Ubuntu Kids! Vandaag gaan we ontdekken hoe we elkaar kunnen aanvullen en als een hecht team kunnen samenwerken.
De leerlingen werken geconcentreerd aan hun activiteiten en werken samen aan het grote kunstproject.
Mia: (nieuwsgierig) Juf, wat betekent elkaar aanvullen?
Lisa: Elkaar aanvullen betekent dat we onze unieke talenten en eigenschappen combineren om samen iets groots te bereiken. Het is als het leggen van de laatste schakel om de ketting compleet te maken.
Liam: (denkend) Dus als we samenwerken, kunnen we iets geweldigs creëren?
Lisa: Precies, Liam. Samenwerking laat ons groeien en versterkt onze impact.
De leerlingen beginnen te begrijpen hoe samenwerking bijdraagt aan het grotere geheel.
Sam: (met begrip) Dus als we elkaar aanvullen, zijn we als een team dat elkaar steunt?
Lisa: Absoluut, Sam. Elkaar aanvullen betekent dat we elkaar helpen en inspireren.
Emma: (glimlachend) En net zoals bij diversiteit en vriendelijkheid, is elkaar aanvullen ook een soort verbondenheid, toch?
Lisa: Helemaal waar, Emma. Samenwerking verbindt ons en laat zien hoe we als een geheel sterker zijn.
De leerlingen beginnen de parallellen tussen diversiteit, vriendelijkheid en samenwerking te zien.
Lisa: Laten we ons richten op het grote kunstproject. Door onze talenten te combineren, kunnen we iets geweldigs creëren.
De leerlingen werken samen, delen ideeën en helpen elkaar bij het kunstproject.
Lisa: Kijk om je heen, vrienden. We hebben zojuist laten zien hoe we elkaar kunnen aanvullen en als een team kunnen samenwerken om iets prachtigs te creëren.
Leerlingen (in koor): (zachtjes) “Samen stralen.”
Een gevoel van trots en verbondenheid vult de lucht terwijl de leerlingen de kracht van elkaar aanvullen en samenwerking ervaren.
Het derde deel van het toneelstuk sluit af, en de leerlingen gaan door naar Hoofdstuk 5 waarin ze leren over het samen veranderen van de wereld.