Decor en Setting:
Het toneel is ingericht als een klaslokaal of een gemeenschapsruimte. Er kunnen borden zijn met wereldkaarten, foto’s van kinderen uit verschillende culturen, en visuals die diversiteit benadrukken.

Personages:

  • Emma: De gids die de leerlingen uitnodigt om na te denken over hun rol als wereldburgers.
  • Liam: De mede-gids die samen met Emma de leerlingen begeleidt.

Actie:

  1. Het toneel opent met leerlingen die in een klaslokaal samenkomen, waar ze aan tafels zitten en discussiëren.
  2. Emma en Liam verschijnen op het toneel en introduceren het thema van wereldburgerschap en verantwoordelijkheid.
  3. Leerlingen voeren korte dialogen op waarin ze hun ideeën delen over hoe ze kunnen bijdragen aan positieve veranderingen in de wereld.
  4. Er worden scènes getoond waarin leerlingen verschillende activiteiten ondernemen om positieve veranderingen te bewerkstelligen, zoals het opruimen van stranden, het ondersteunen van lokale gemeenschappen en het bevorderen van milieubewustzijn.
  5. Emma en Liam benadrukken het belang van kleine, alledaagse handelingen en keuzes die samen een grote impact kunnen hebben.
  6. Leerlingen worden aangemoedigd om na te denken over hoe ze kunnen bijdragen aan positieve veranderingen in hun eigen leven en gemeenschap.

Doel:
Het doel van deze act is om de leerlingen aan te moedigen na te denken over hun rol als wereldburgers en hoe ze kunnen bijdragen aan een betere wereld. Het benadrukt het belang van verantwoordelijkheid nemen voor onze acties en het tonen van medeleven en zorg voor anderen.

Boodschap:
De boodschap van deze act is dat ieder individu, hoe klein ook, de kracht heeft om positieve veranderingen teweeg te brengen in de wereld. Het benadrukt dat we als wereldburgers een gezamenlijke verantwoordelijkheid hebben om te streven naar een wereld van vrede, begrip en harmonie, en dat zelfs kleine acties een verschil kunnen maken.