Decor: Het toneel blijft vergelijkbaar met de vorige acts, met de wereldkaart als achtergrond en het centrale podium waar Lisa zal spreken. Dit keer zijn er echter enkele rekwisieten aanwezig die symbool staan voor diversiteit en samenwerking, zoals puzzelstukjes en gekleurde kettingen.

Personages:

  • Lisa: Lisa blijft aanwezig als de wijze gids en neemt het voortouw in het begeleiden van de leerlingen.

Dialogen en Handelingen:

  • Lisa begint de act door te vertellen dat ze samen op zoek zullen gaan naar een verborgen schat, die ze alleen kunnen vinden door hun unieke rollen en talenten te ontdekken en in te zetten.
  • De leerlingen worden in kleine groepjes verdeeld en krijgen verschillende taken die verschillende vaardigheden en talenten vereisen. Hierbij wordt benadrukt hoe iedere schakel belangrijk is voor het geheel.
  • De leerlingen werken samen en leren van elkaar terwijl ze hun individuele bijdragen leveren aan de taak. Ze ervaren de kracht van samenwerking en het combineren van verschillende vaardigheden.
  • Na het voltooien van hun taken komen de groepjes weer samen en delen ze hun ervaringen en inzichten met elkaar. Ze beseffen dat ze sterker zijn als ze elkaars talenten waarderen en ondersteunen.

Muziek en Visuele Effecten:

  • De muziek tijdens deze act is opbeurend en inspirerend, om de energie van samenwerking en het ontdekken van unieke rollen te benadrukken.
  • Op de achtergrond worden visuals getoond die het proces van samenwerking en de ontdekking van talenten weergeven, zoals puzzelstukjes die in elkaar passen en schakels die samenkomen tot een sterke ketting.

Deze elementen van Act 3 laten de leerlingen ervaren hoe elk van hen uniek is en hoe hun individuele talenten en vaardigheden bijdragen aan het grotere geheel. Ze leren het belang van samenwerken en hoe hun bijdragen waardevol zijn voor het succes van de groep.