Week 6: Verhalen Vertellen en Karakterontwikkeling

Dag 30: Verhalen Diepgaand Delen en Reflecteren

Doel: Leerlingen delen hun verhalen met elkaar en reflecteren op hun reis van het ontwikkelen van karakters en verhalen.

  • Ochtend:
  • Leerlingen delen hun verhalen in kleine groepen. Ze hebben de kans om elkaars werk te lezen en feedback te geven op de karakters, plot en schrijfstijl.
  • Middag:
  • Gezamenlijke bijeenkomst waarin elke groep een samenvatting geeft van het verhaal dat ze hebben besproken en de feedback die ze hebben ontvangen.
  • Late Middag:
  • Reflectieactiviteit: Leerlingen schrijven in hun dagboeken over hun reis gedurende deze week. Ze beschrijven hoe hun begrip van verhalen vertellen en karakterontwikkeling is gegroeid en hoe ze deze vaardigheden in de toekomst kunnen toepassen.
  • Afsluiting:
  • Gezamenlijke reflectie op de hele week en de behandelde onderwerpen.
  • Aanmoediging om de geleerde vaardigheden in hun toekomstige verhalen te gebruiken en te blijven oefenen met schrijven en karakterontwikkeling.

Opmerking: Deze dag biedt een kans voor leerlingen om hun werk met anderen te delen en feedback te ontvangen. Het helpt hen om te zien hoe verschillende benaderingen van karakterontwikkeling en verhalen vertellen kunnen leiden tot unieke en boeiende verhalen. Het reflectiegedeelte van de dag stimuleert zelfbewustzijn en groei als schrijvers.