Week 5: Verhalen die Verbinden

Dag 24: Karakterontwikkeling en Samenwerking

Doel: Leerlingen werken aan het verder ontwikkelen van hun personages en begrijpen hoe samenwerking tussen personages bijdraagt aan de verhaallijn en thema’s van hun toneelstukken.

  • Ochtend:
  • Terugblik op de reis van het personage en de impact op relaties.
  • Individuele tijd voor leerlingen om aan hun personages te werken en meer diepgang te geven aan hun achtergrond, motieven en groeipunten.
  • Middag:
  • Groepsactiviteit waarbij leerlingen in duo’s of kleine groepjes werken aan het uitwisselen en delen van hun personage-ontwikkelingen.
  • Samenwerkingsoefeningen om te begrijpen hoe verschillende personages elkaar kunnen aanvullen en hoe hun verhalen met elkaar verweven zijn.
  • Afsluiting:
  • Reflectiesessie waarin leerlingen bespreken hoe hun personages zijn geëvolueerd en hoe ze samenwerking hebben toegepast om hun verhalen te verrijken.
  • Opdracht om de samenwerkingsaspecten in hun toneelstukken verder te ontwikkelen en na te denken over hoe dit de thema’s en boodschappen van hun toneelstukken zal beïnvloeden.

Opmerking: Op deze dag werken leerlingen aan het verdiepen van hun personages en begrijpen ze hoe samenwerking tussen personages kan bijdragen aan de verhaallijn en thema’s van hun toneelstukken. Ze wisselen ideeën uit, werken samen in groepen en passen deze inzichten toe om hun verhalen te versterken.