Week 5: Verhalen die Verbinden

Dag 22: De Reis van het Personage

Doel: Leerlingen leren over de reis van een personage in een verhaal, begrijpen hoe persoonlijke groei en uitdagingen relaties kunnen beïnvloeden, en passen deze concepten toe op hun eigen toneelstukken.

Ochtend:

Bespreking van de reis van een personage in een verhaal: introductie, conflict, hoogte- en dieptepunten, climax en resolutie.

Klassikale analyse van een voorbeeldverhaal waarin de reis van het personage centraal staat.

Middag:

Groepsactiviteit waarbij leerlingen hun eigen personage creëren voor hun toneelstukken en nadenken over de reis die dat personage zal doormaken.

Bespreking in groepjes over de uitdagingen en groeimogelijkheden van elk personage.

Afsluiting:

Reflectiesessie waarin leerlingen hun begrip van de reis van een personage en de impact ervan op relaties delen.

Opdracht om de reis van hun personages op te nemen in hun toneelstukken en na te denken over hoe dit de relaties tussen personages zal beïnvloeden.

Opmerking: Op deze dag richten leerlingen zich op de ontwikkeling van personages in hun toneelstukken. Ze begrijpen de reis die een personage doormaakt, inclusief groei en uitdagingen, en hoe dit de relaties tussen personages kan beïnvloeden. Deze concepten worden toegepast op hun eigen toneelstukken om meer diepgang en authenticiteit te creëren.