Week 4: Verkenning van Verschillende Verhalen

Dag 20: Presentatie en Reflectie

Doel: Leerlingen presenteren hun karakterontwikkelingswerk en reflecteren op hun inzichten en groei tijdens de karakterontwikkeling workshop.

  • Ochtend:
  • Leerlingen voltooien hun dagboekfragmenten en bereiden zich voor om deze voor te lezen als hun personage.
  • Elk groepje presenteert hun karakterprofielen en deelt hoe ze hun personages hebben ontwikkeld en verdiept.
  • Middag:
  • Klasdiscussie over het belang van goed ontwikkelde personages in toneelstukken en hoe dit de geloofwaardigheid en diepgang van het verhaal beïnvloedt.
  • Reflectiesessie waarin leerlingen nadenken over wat ze hebben geleerd tijdens de workshop, hoe ze hun personages hebben verbeterd en welke nieuwe inzichten ze hebben opgedaan over karakterontwikkeling.
  • Afsluiting:
  • Terugkoppeling en feedback van de docent over de inzet en creativiteit van de leerlingen tijdens de workshop.
  • Aanmoediging om de geleerde technieken en inzichten toe te passen op hun toekomstige toneelstukken en schrijfprojecten.

Opmerking: Deze dag biedt leerlingen de gelegenheid om hun werk met betrekking tot karakterontwikkeling te presenteren en te delen met hun klasgenoten. Het helpt hen ook om bewust te worden van het belang van realistische en goed ontwikkelde personages in een verhaal en moedigt reflectie aan over hun eigen groei en leren tijdens de workshop.