Dag 10: Reflectie op Verhalen Vertellen

Doelstelling: Leerlingen reflecteren op de afgelopen dagen van het verhalen vertellen en karakterontwikkeling en consolideren hun begrip van deze concepten.

Tijd: 60 minuten

Activiteiten:

  1. Terugblik op Vorige Dagen (15 minuten):
  • Bespreek kort wat leerlingen hebben geleerd tijdens de dagen over verhalen vertellen, karakterontwikkeling en brainstormen over scenario’s.
  1. Reflectie in Groepen (20 minuten):
  • Verdeel de leerlingen in kleine groepen.
  • Elke groep bespreekt wat ze het meest hebben geleerd en welke aspecten van verhalen vertellen en karakterontwikkeling ze het meest interessant vinden.
  1. Klasdiscussie (15 minuten):
  • Laat elke groep kort de belangrijkste punten delen die tijdens hun discussie zijn besproken.
  • Stimuleer een bredere klasdiscussie over hoe verhalen en personages resoneren met hun eigen ervaringen.
  1. Reflectieopdracht (10 minuten):
  • Geef leerlingen de opdracht om individueel een korte reflectie te schrijven over wat ze tot nu toe hebben geleerd over verhalen vertellen en karakterontwikkeling. Moedig hen aan om specifieke voorbeelden te geven.

Huiswerk:

  • Leerlingen moeten hun individuele reflectieopdracht voltooien als huiswerk.

Opmerking:
Deze dag is bedoeld om leerlingen de kans te geven hun begrip van verhalen vertellen en karakterontwikkeling te consolideren door middel van reflectie. De groepsdiscussies en klasdiscussie bieden ook de gelegenheid om verschillende perspectieven en inzichten te delen en te verkennen. Reflectie is een essentieel onderdeel van het leerproces en helpt leerlingen om zich bewust te worden van hun eigen groei en begrip.