Workshop voor Basisschetsen (60 minuten)
Doel: Verfijning van basisschetsen van het toneeldecor met aandacht voor het integreren van verschillende decoratieve elementen en rekwisieten.
- Introductie (5 minuten):
- De docent introduceert het doel van de workshop en benadrukt het belang van het verfijnen van basisschetsen voor een effectief toneeldecor.
- Leerlingen worden aangemoedigd om creatief te zijn en hun ideeën te laten stromen tijdens het proces.
- Verfijning van Basisschetsen (40 minuten):
- Leerlingen gaan aan de slag met het verfijnen van hun basisschetsen, waarbij ze elementen zoals decorstukken, achtergronden, en rekwisieten integreren.
- Ze worden aangemoedigd om na te denken over de schaal, compositie, en details van hun ontwerpen om een coherent en visueel aantrekkelijk toneelbeeld te creëren.
- Individuele begeleiding is beschikbaar voor vragen en technische ondersteuning. De docent staat klaar om te helpen bij het oplossen van eventuele problemen en om suggesties te geven voor verbetering.
- Tussencontrole (10 minuten):
- Halverwege de workshop wordt er een korte pauze ingelast voor een tussencontrole. Leerlingen kunnen hun voortgang delen en eventuele obstakels bespreken die ze tegenkomen.
- De docent biedt feedback en begeleiding om leerlingen weer op de goede weg te helpen indien nodig.
- Afsluiting en Reflectie (5 minuten):
- Aan het einde van de workshop worden leerlingen gevraagd om kort te reflecteren op hun ervaringen en de voortgang die ze hebben geboekt.
- De docent benadrukt het belang van doorzettingsvermogen en creativiteit in het ontwerpproces en moedigt leerlingen aan om hun ideeën verder te ontwikkelen buiten de les.
- Individuele Begeleiding (gedurende de hele workshop):
- Naast de geplande pauzes staat de docent klaar om individuele begeleiding te bieden aan leerlingen die extra hulp nodig hebben bij het verfijnen van hun basisschetsen.
- Leerlingen worden aangemoedigd om vragen te stellen en hun ideeën te delen terwijl ze werken aan hun ontwerpen.