Tijd: 30 minuten

  1. Presentatie van Ontwerpen (10 minuten):
  • Leerlingen presenteren hun ontwerpen aan de klas. Ze beschrijven kort hun concepten, laten zien hoe ze verschillende technieken hebben toegepast en leggen uit welke boodschap of sfeer ze wilden overbrengen.
  1. Constructieve Feedback (15 minuten):
  • Na elke presentatie wordt de rest van de klas aangemoedigd om constructieve feedback te geven op het ontwerp. Leerlingen kunnen letten op aspecten zoals creativiteit, originaliteit, bruikbaarheid en esthetiek.
  • De docent moedigt respectvolle en opbouwende feedback aan, waarbij zowel positieve aspecten als suggesties voor verbetering worden benadrukt.
  1. Begeleiding door de Docent (5 minuten):
  • De docent faciliteert de discussie en biedt aanvullende suggesties om de ontwerpen te verbeteren. Dit kan inhouden dat ze wijst op specifieke sterke punten van een ontwerp, uitdagingen identificeert waar de leerling aan kan werken, en advies geeft over hoe bepaalde technieken kunnen worden verfijnd.

Door middel van feedbacksessies krijgen leerlingen de kans om elkaars werk te waarderen, van elkaar te leren en hun ontwerpen verder te verbeteren met begeleiding van de docent. Dit draagt bij aan een positieve en ondersteunende leeromgeving waarin creativiteit wordt aangemoedigd.