Hier zijn 25 onderwerpen die relevant kunnen zijn voor toezichthouders die het initiatief beoordelen in verband met subsidieverstrekking:
- Doelstellingen en Impact van het Theaterinitiatief: Bespreek hoe het initiatief bijdraagt aan de educatieve en sociaal-emotionele ontwikkeling van leerlingen.
- Verbinding met Onderwijsdoelen: Hoe is het initiatief in lijn met de educatieve doelen en curriculumvereisten?
- Duurzaamheid van het Initiatief: Hoe wordt ervoor gezorgd dat het theaterinitiatief op de lange termijn kan worden voortgezet?
- Betrokkenheid van Leerlingen: Hoe worden leerlingen actief betrokken bij het theaterproject en de daarbij behorende activiteiten?
- Betrokkenheid van Leraren en Onderwijsprofessionals: Hoe worden leraren aangemoedigd en ondersteund om betrokken te zijn bij het initiatief?
- Samenwerking met Schoolgemeenschap: Op welke manier wordt er samengewerkt met ouders, leraren en andere stakeholders binnen de schoolgemeenschap?
- Inclusiviteit en Toegankelijkheid: Hoe wordt er rekening gehouden met diverse leerbehoeften en inclusiviteit binnen het theaterinitiatief?
- Kwaliteit van de Toneelstukken en Scenario’s: Hoe wordt de artistieke en educatieve waarde van de toneelstukken en scenario’s gewaarborgd?
- Reflectie en Evaluatie: Hoe wordt de voortgang van het initiatief geëvalueerd en wat zijn de reflectieprocessen?
- Budget en Financiële Verantwoording: Hoe wordt het subsidiegeld ingezet en welke financiële verantwoording wordt afgelegd?
- Samenwerking met Externe Partners: Op welke manier wordt er samengewerkt met externe partijen, zoals theaters, culturele organisaties, etc.?
- Verbinding met de Gemeenschap: Hoe draagt het initiatief bij aan het versterken van de banden tussen de school en de bredere gemeenschap?
- Professionele Ontwikkeling van Leraren: Hoe worden leraren ondersteund in hun professionele ontwikkeling op het gebied van theatereducatie?
- Beoordeling van Leerresultaten: Op welke manier worden leerresultaten gemeten en wat zijn de beoogde leeruitkomsten?
- Publieksbetrokkenheid en Voorstellingen: Hoe wordt de betrokkenheid van ouders, familieleden en de schoolgemeenschap vergroot tijdens de voorstellingen?
- Innovatieve Educatieve Methoden: Hoe maakt het initiatief gebruik van innovatieve educatieve methoden en benaderingen?
- Monitoren van Sociaal-Emotionele Groei: Op welke manier wordt de sociaal-emotionele groei van leerlingen gemonitord en ondersteund?
- Verbinding met Ubuntu-filosofie: Hoe komt de Ubuntu-filosofie tot uiting in de toneelstukken en activiteiten?
- Samenwerking met Andere Scholen/Initiatieven: Wordt er samengewerkt met andere scholen of vergelijkbare initiatieven? Zo ja, hoe?
- Positieve Invloed op Schoolcultuur: Op welke manier draagt het theaterinitiatief bij aan een positieve schoolcultuur?
- Ondersteuning van Creativiteit: Hoe wordt de creativiteit van leerlingen gestimuleerd en ondersteund?
- Betrokkenheid van Toezichthouders: Op welke manier kunnen toezichthouders actief betrokken worden bij het initiatief?
- Communicatie en Transparantie: Hoe wordt er gecommuniceerd over de voortgang, successen en uitdagingen van het initiatief?
- Innovatie in Onderwijs: Hoe draagt het theaterinitiatief bij aan innovatie in het onderwijs op de school?
- Duurzame Partnerschappen: Op welke manier worden duurzame partnerschappen met stakeholders in de gemeenschap opgebouwd en onderhouden?
Deze onderwerpen kunnen dienen als basis voor discussie en evaluatie door toezichthouders die het initiatief beoordelen voor subsidieverstrekking.